Grupa V - Pszczółki
Nauczyciele:
lic. Natalia Bartosiak
mgr Renata Leszczyńska – Pazgan
n-l współorganizujący:
mgr Małgorzata Michalczuk
Oddział pracuje w godz.:
7:30 – 16:30
zajęcia sportowe: w trakcie pracy dydaktycznej
j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc październik
- „Zwierzęta jesienią ”
– kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody,
– wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
– rozwijanie słuchu fonemowego,
– wprowadzenie litery A, a.
- „ Dzieciństwo- bez przemocy ”
– zna i rozumie znaczenie słowa „przemoc”,
– umie podjąć rozsądną decyzję w sytuacji przemocy,
– wie, do kogo zwrócić się o pomoc,
– rozumie potrzebę udzielania wzajemnej pomocy,
– umie otwarcie wyrażać swoje uczucia,
– współdziała z grupą.
- „ Pogoda w kratkę ”
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji,
– wprowadzenie litery M, m,
– doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi,
– rozwijanie słuchu fonematycznego i umiejętności głoskowania,
– wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
- „ Zdrowie na talerzu”
– wprowadzenie litery T, t,
– doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim,
– wprowadzenie liczby 3,
– rozwijanie wiedzy przyrodniczej ( jadalnej i niejadalnej części roślin),
– kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców.
- „ Bajkostwory i potwory ”
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji innych ludzi ,
– wprowadzenie litery E, e ,
– doskonalenie umiejętności sylabizowania i głoskowania,
– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi ,
– wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
– doskonalenie umiejętności przeliczania.
Wiersz „Sposób na nudę”
Urszula Kozłowska
Nuda to jest przykra sprawa.
Lepiej się z nią nie zadawać,
bo wiadomo: kto się nudzi,
ten narzeka i marudzi.
Z nudy tylko same smutki.
Nie czekajcie na jej skutki!
Wniosek z tego oczywisty – trzeba wybrać coś z tej listy:
Piłka, klocki i skakanka,
kolorowa układanka,
lalki, misie i latawce,
i zabawa na huśtawce,
piękne bajki i wierszyki,
kukiełkowe teatrzyki,
kredki, farbki i pędzelki…
To doprawdy wybór wielki!
Z nudą jest okropnie nudno.
Kto się nudzić chce, to trudno.
Wokół wielu jest nudziarzy,
lecz wam to się nie przydarzy.
Rada na to jest dość prosta:
kto nudziarzem nie chce zostać
Piłka, klocki i skakanka,
kolorowa układanka,
lalki, misie i latawce,
i zabawa na huśtawce,
piękne bajki i wierszyki,
kukiełkowe teatrzyki,
kredki, farbki i pędzelki…
To doprawdy wybór wielki!
Wiecie dobrze, co was cieszy,
co ciekawi, bawi, śmieszy.
Jak troszeczkę pomyślicie,
sami nudę wygonicie!
Macie sto sposób na to,
a jak nie, to mama z tatą
podpowiedzą wam z ochotą,
że są przecież właśnie po to:
Piłka, klocki i skakanka, kolorowa układanka…
Piosenka „Kto tu mieszka”
Kręte ścieżki wiodą nas,
Poprzez tajemniczy las,
Hop, hop – echo, jesteś tu?!
Może śpisz w zielonym mchu?
Ref.:
Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? –
Zaraz wam powiemy!
W norce mieszka rudy lis
W dziupli sowa pisze list,
W gniazdku cicho gwiżdże kos,
Dobrze znamy kosa głos!
Ref.:
Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? –
Zaraz wam powiemy!
W lesie każdy ma swój dom,
Wielki jeleń, mała ćma,
Tam gdzie dwa zające śpią
Pan leśniczy chatkę ma!
Ref.:
Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? –
Zaraz wam powiemy!