Grupa V - Pszczółki

Nauczyciele:
lic. Natalia Bartosiak
mgr  Renata Leszczyńska – Pazgan

n-l współorganizujący:

mgr Małgorzata Michalczuk

Oddział pracuje w godz.: 

7:30 – 16:30

Zajęcia dodatkowe

zajęcia sportowe: w trakcie pracy dydaktycznej

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc październik

 

  1. „Zwierzęta jesienią ”

– kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody,

– wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,

– rozwijanie słuchu fonemowego,

– wprowadzenie litery A, a.

  1. „ Dzieciństwo- bez przemocy ”

– zna i rozumie znaczenie słowa „przemoc”,

– umie podjąć rozsądną decyzję w sytuacji przemocy,

– wie, do kogo zwrócić się o pomoc,

– rozumie potrzebę udzielania wzajemnej pomocy,
– umie otwarcie wyrażać swoje uczucia,
– współdziała z grupą.

  1. „ Pogoda w kratkę ”

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji,

– wprowadzenie litery M, m,

– doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi,

– rozwijanie słuchu fonematycznego i umiejętności głoskowania,

– wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.

  1. „ Zdrowie na talerzu”

– wprowadzenie litery T, t,

– doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim,

– wprowadzenie liczby 3,

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej ( jadalnej i niejadalnej części roślin),

– kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców.

  1. „ Bajkostwory i potwory ”

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji innych ludzi ,

– wprowadzenie litery E, e ,

– doskonalenie umiejętności sylabizowania i głoskowania,

– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi ,

– wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.

– doskonalenie umiejętności przeliczania.

Wiersz „Sposób na nudę”

Urszula Kozłowska

Nuda to jest przykra sprawa.

Lepiej się z nią nie zadawać,

bo wiadomo: kto się nudzi,

ten narzeka i marudzi.

Z nudy tylko same smutki.

Nie czekajcie na jej skutki!

Wniosek z tego oczywisty – trzeba wybrać coś z tej listy:

Piłka, klocki i skakanka,

kolorowa układanka,

lalki, misie i latawce,

i zabawa na huśtawce,

piękne bajki i wierszyki,

kukiełkowe teatrzyki,

kredki, farbki i pędzelki…

To doprawdy wybór wielki!

Z nudą jest okropnie nudno.

Kto się nudzić chce, to trudno.

Wokół wielu jest nudziarzy,

lecz wam to się nie przydarzy.

Rada na to jest dość prosta:

kto nudziarzem nie chce zostać

Piłka, klocki i skakanka,

kolorowa układanka,

lalki, misie i latawce,

i zabawa na huśtawce,

piękne bajki i wierszyki,

kukiełkowe teatrzyki,

kredki, farbki i pędzelki…

To doprawdy wybór wielki!

Wiecie dobrze, co was cieszy,

co ciekawi, bawi, śmieszy.

Jak troszeczkę pomyślicie,

sami nudę wygonicie!

Macie sto sposób na to,

a jak nie, to mama z tatą

podpowiedzą wam z ochotą,

że są przecież właśnie po to:

Piłka, klocki i skakanka, kolorowa układanka…

Piosenka „Kto tu mieszka”

Kręte ścieżki wiodą nas,
Poprzez tajemniczy las,
Hop, hop – echo, jesteś tu?!
Może śpisz w zielonym mchu?

Ref.:
Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? –
Zaraz wam powiemy!

W norce mieszka rudy lis
W dziupli sowa pisze list,
W gniazdku cicho gwiżdże kos,
Dobrze znamy kosa głos!

Ref.:
Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? –
Zaraz wam powiemy!

W lesie każdy ma swój dom,
Wielki jeleń, mała ćma,
Tam gdzie dwa zające śpią
Pan leśniczy chatkę ma!

Ref.:
Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? –
Zaraz wam powiemy!

Przejdź do treści