Grupa III - Jagódki 4 - latki

Nauczyciele:
mgr Izabela Szymańska
mgr Hanna Drozdowicz

Odział pracuje w godz.: 7:45–16:30

Zajęcia dodatkowe

zajęcia rytmiczno – ruchowe: w trakcie pracy dydaktycznej

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

Zamierzenia dydaktyczno  –  wychowawcze na miesiąc  Listopad

 

W ŚWIECIE WYOBRAŹNI

wprowadzenie pojęcia  „wyobraźnia” , doskonalenie umiejętności wyrażania myśli i uczuć słowami

– rozwijanie wyobraźni przestrzennej oraz inwencji twórczej

–  doskonalenie umiejętności stawiania hipotez i wyciągania wniosków

– wprowadzenie litery t ,T

– wprowadzenie cyfry 4

 

MAŁA  I  DUŻA OJCZYZNA

– poznanie pojęć: patriotyzm, ojczyzna, troska

– kształtowanie poczucia tożsamości narodowej

– doskonalenie układania rytmów

– utrwalenie kształtu i nazwy figur geometrycznych

– wprowadzenie litery m, M

– wprowadzenie cyfry 5

 

NASZE CIAŁO

– dbamy o nasze zdrowie: zapobieganie chorobom, dbałość o higienę (mycie całego ciała, mycie rąk, mycie zębów, zachowywanie porządku w miejscu zabawy)

– zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu i rozwijanie sprawności ruchowej umożliwiającej utrzymywanie dobrej kondycji  fizycznej

– systematyczne korzystanie z pobytu na powietrzu

– wprowadzenie litery y, Y

 

PRZYGOTOWANIA  DO  ZIMY

– pokazywanie na wybranych przykładach jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy

poznanie właściwości miodu

– kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu

– wprowadzenie litery d, D

– kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni

 

WIADOMOŚĆ Z DALEKA

–  poznanie zawodu listonosza

– wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach

– poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości

– rozwijanie umiejętności klasyfikacji

– zapoznanie z wyglądem monet

– wprowadzenie litery k, K

„Mały człowiek” – piosenka

Chociaż mało mamy lat,

lat naprawdę niewiele,

choć lubimy w piłkę grać

i pojeździć rowerem,

choć na wszystko mamy czas,

tyle zabaw nas czeka…

Wiemy, że każdy z nas,

wyrośnie każdy z nas

na wielkiego, wielkiego,

na człowieka.

Bo co może,

co może mały człowiek.

tak jak ja albo ty?

Może pani, a może pan podpowie,

my zgodzimy się z tym.

Na podwórku fajnie jest –

można sobie pobiegać,

pograć w kapsle, można też

chodzić sobie po drzewach.

Można łapać do swych rąk

kolorowe motyle…

Albo się ukryć tak,

by nikt nie widział nas,

i polecieć do słońca

choć na chwilę.

Bo co może…

„Grzebień i szczotka „  J. Brzechwa  – wiersz

Jurek bardzo był niedbały,

Aż się ciotki zamartwiały,

Aż ze złości ciotki chudły:

„Masz nie włosy, tylko kudły,

Potargane, rozczochrane,
To są rzeczy niesłychane!

Raz się uczesz, raz przynajmniej,

Dużo czasu to nie zajmie,

Masz tu szczotkę, masz tu grzebień

Musisz zacząć dbać o siebie.”

Grzebień zęby szczerzy,

A szczotka się jeży:

„Czesz się, Jerzy, jak należy,

Czesz się, Jerzy, jak należy!”

Poszedł Jurek raz przy święcie

Do kolegów na przyjęcie,

Oczywiście – nieczesany,

Potargany, rozczochrany,

Dzwoni – chciałby wejść do środka –

Patrzy: grzebień, patrzy: szczotka!

 

Grzebień zęby szczerzy,

A szczotka się jeży:

„Czesz się, Jerzy, jak należy,

Czesz się, Jerzy, jak należy!”

WYSTĘP ILUZJONISTY

WYJŚCIE DO B IBLIOTEKI

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ JABŁKA

KONCERT JESIENNY

DZIEŃ CHŁOPAKA

DZIEŃ DRZEWA

SADZIMY DRZEWA

WARSZTATY JESIENNE

TEATRZYK

ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z PANIĄ ZE STRAŻY MIEJSKIEJ

MIEDZYNARODOWY DZIEŃ KANAPKI

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI – 11 LISTOPADA

Skip to content