Grupa II - Biedronki
Nauczycielki:
mgr Renata Leszczyńska-Pazgan
mgr Danuta Wirt
Godziny pracy oddziału:
8.30 – 17.00
zajęcia rytmiczno – ruchowe: w trakcie pracy dydaktycznej
j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II ,,BIEDRONKI”
,,POZNAJEMY PRZEDSZKOLE”
– integrowanie dzieci poprzez zabawy w grupie;
– zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich,
– zapoznanie z zasadami obowiązującymi w grupie i koniecznością ich przestrzegania;
– rozwijanie pamięci przez zapamiętywanie i powtarzanie krótkich rymowanek.
,,JA I MOI KOLEDZY”
– zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy;
– rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji;
– zachęcanie do uczestnictwa w śpiewie i zabawach grupowych;
– poznawanie imion dzieci z grupy, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
,, JESTEM SAMODZIELNY”
– rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych;
– ćwiczenia samodzielności: ubieranie i rozbieranie się;
– budowanie pewności siebie oraz dobrego samopoczucia w przedszkolu;
– wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych proszę, dziękuję.
,, JESTEM BEZPIECZNY”
– stwarzanie przyjaznej atmosfery w nowej sytuacji dla dziecka;
– poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości;
– rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich; rozwijanie umiejętności pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby.
Wiersz
„Wszystko mogę” Autor: Bolesława Kołodziejski
Mogę oczy zmrużyć swe!
Mogę brzydko zrobić: blee!
Ale mogę jeśli chcesz,
Pięknie się uśmiechnąć też.
I do przodu wypiąć brzuch,
zrobić skłon , powiedzieć: uff!
Tupnąć noga , raz i dwa
I powiedzieć oto Ja!
Piosenka
„ Jestem samodzielny” Autor: słowa i muzyka B. Forma
1. Sam ubieram buty,
zapinam ubranie.
potrafię też ładnie
zjadać sam śniadanie.
Ref.: Chociaż jestem mały,
wszystko robię sam.
Jeśli nie wierzycie,
to pokażę Wam.