Grupa IV - Motylki
Nauczyciele:
mgr Hanna Drozdowicz
mgr Izabela Szymańska
Godziny pracy oddziału:
8.30- 17.00
zajęcia rytmiczno – ruchowe: w trakcie zajęć dydaktycznych
j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej
DLA MAMY – wiersz
Mamo, mamo dziś wszystkie dzieci,
niosą tobie życzeń bukiecik.
Serduszka gorące, kwiatuszki pachnące
co wyrosły na naszej łące.
Niech te kwiatki powiedzą same,
jak my bardzo kochamy mamę.
Rumianki i bratki, stokrotki, bławatki
niech ucieszą serce mej matki.
NAJLEPIEJ JEST U MAMY – piosenka
Najlepiej jest u mamy, to każde dziecko wie.
Najlepiej jest u mamy, gdy smutno ci i źle.
Choć przygód wciąż szukamy i poznać chcemy świat,
Najlepiej jest u mamy – tu każdy wraca rad.
Jest wiele dróg nieznanych, dalekich pięknych tras.
Najlepiej jest u mamy, tu każdy wraca z nas.
Kto się nie zgadza z nami, sam kiedyś powie że:
Najlepiej jest u mamy, no chyba to się wie!
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc MAJ
Lubimy książki
– uświadomienie znaczenia książki w życiu człowieka
– kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
– doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
– rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni
-wprowadzenie cyfry 9
Na łące
– tworzenie warunków dla obserwowania bogactwa wiosennej przyrody i przeżywania jej piękna, poznawanie życia i znaczenia owadów
– rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami przy pomocy narzędzi do mierzenia
– poszerzanie czynnego słownika dziecka
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych
– wprowadzenie litery ł, Ł
– wprowadzenie cyfry 0
Mama i tata
– dostrzeganie i rozumienie potrzeb innych członków rodziny
– rozumienie, na czym polega praca zawodowa mamy i taty, umiejętne opowiadanie o niej; nazywanie wykonywanych zawodów
– okazywanie przywiązania do rodziny
– rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez podejmowanie i wykonywanie prac domowych
Moje zwierzątko
– wdrażanie do właściwego zachowania się podczas spotkania z nieznajomym zwierzęciem
– poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: weterynarz
– odbieranie otaczającego nas świata poprzez różne zmysły
– wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom
– wprowadzenie litery z, Z
– wprowadzenie cyfry 10
WYSTĘP ILUZJONISTY
KONCERT – GITARA KLASYCZNA
PIKNIK RODZINNY
WYJŚCIE DO BIBLIOTEKI
SPRZĄTANIE ŚWIATA
WYCIECZKA DO ŻELAZOWEJ WOLI
ALPAKI
ROBIMY CIASTKA Z JABŁKAMI
ROBIMY SAŁATKĘ OWOCOWĄ
TEATRZYK
RYTMIKA
SZWEDZKI STÓŁ
TEATRZYK „LEGENDA BIAŁEGO ORZEŁKA”
BAL POSTACI Z BAJEK
WYSTĘP ILUZJONISTY
MIKOŁAJKI
SPOTKANIE ŚWIĄTECZNE
BAL KARNAWAŁOWY
WIZYTA PANI ZE STRAŻY MIEJSKIEJ
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – NASZ ABSOLWENT 🙂
GRAMY NA BĘBNACH
TEATRZYK – „WIOSNA PUKA DO DRZWI”
WARSZTATY WIELKANOCNE
ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE
EKOBAL
I MIEJSCE – WALC STRAUSSA
WARSZAWSKI PRZEGLĄD TWÓRCZOŚCI DZIECI I MŁODZIEŻY „NA BROŻKA”
III MIEJSCE – PIOSENKA
WARSZAWSKI PRZEGLĄD TWÓRCZOŚCI DZIECI I MŁODZIEŻY „NA BROŻKA”