Grupa V - Pszczółki

Nauczyciele:
lic. Natalia Bartosiak
mgr  Renata Leszczyńska – Pazgan

n-l współorganizujący:

mgr Małgorzata Michalczuk

Oddział pracuje w godz.: 

7:30 – 16:30

Zajęcia dodatkowe

zajęcia sportowe: w trakcie pracy dydaktycznej

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

NASZ GRUPA BIERZE UDZIAŁ W PROGRAMACH:

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad                         

 

 

Temat: Album rodzinny

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
  • wprowadzenie litery i, I, przygotowanie do nauki pisania i czytania, doskonalenie sprawności językowej
  • wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi
  • kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi
  • kształtowanie spostrzegawczości, utrwalanie znajomości piosenki tygodnia, doskonalenie wyczucia rytmu

 

Temat: Mała i duża ojczyzna

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny, zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, doskonalenie umiejętności współpracy
  • wprowadzenie litery d, D, kształtowanie wartości patriotycznych, doskonalenie słuchu fonematycznego
  • wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6, przełamywanie nieśmiałości społecznej
  • kształtowanie umiejętności podawania nazw zwierząt gospodarskich i ich młodych, zapoznanie z krajobrazem wiejskim, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
  • kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, przypomnienie hymnu państwowego, doskonalenie pamięci

 

Temat: Ja i moje ciało

  • rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności, kształtowanie wrażliwości na różne bodźce, ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej
  • wprowadzenie litery u, U, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi
  • utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony, przeliczanie części ciała, kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał słowny
  • rozwijanie świadomości sensorycznej, poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, stymulowanie kreatywności i wyobraźni zmysłowej
  • opisywanie różnic w wyglądzie, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, kształtowanie umiejętności myślenia twórczego

 

Temat: Przygotowania do zimy

  • poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt), rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji, wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie
  • wprowadzenie litery l, L, rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zwierzętami, które zamieszkują las, wspieranie umiejętności czytania i pisania
  • wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę, wspieranie umiejętności współpracy w grupie
  • rozwijanie umiejętności obserwacji i porównywania zwierząt, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi na zajęciach, rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych
  • kształtowanie motoryki małej, rozwijanie zdolności planowania pracy własnej, rozwijanie świadomości ciała i kreatywności ruchowej podczas obcowania z muzyką klasyczną

PIOSENKA:

„Rodzinne drzewo” (sł. A. Filipkowska, muz. D. Kabaciński)

Nie trzeba szukać patyków po lesie,
by móc rozpalić domowe ognisko.
Ciepłą szarlotkę mama już nam niesie.
Jest brat i tata, wszyscy są tu blisko.

ref. Rodziny rosną jak potężne drzewa,
By dawać siły i moce magiczne.
O takim drzewie chcę wam dziś zaśpiewać.
Bo to jest drzewo genealogiczne!

Dziadek znów zacznie barwne opowieści.
W jego wspomnieniach jak iskra za iskrą,
ożyją bliscy, co dawno odeszli.
Zdjęcia w albumie kolorem zabłysną.

ref. Rodziny rosną…

Portret prababci, co wisi na ścianie,
przypomni cioci o białym obrusie:
„Spójrzcie na wzory tu wyhaftowane
igłą i nitką przez babcię Danusię.”

WIERSZ:

wiersz L.J. Kerna

Niepomny jutra, płochy i swawolny,
Przez całe lato śpiewał konik polny.

Lecz przyszła zima, śniegi, zawieruchy –
Gorzko zapłakał biedaczek.

„Gdybyż choć jaki robaczek.
Gdyby choć skrzydełko muchy
Wpadło mi w łapki… miałbym bal nie lada!”

To myśląc, głodny, zbiera sił ostatki,
Idzie do mrówki sąsiadki
I tak powiada:

„Pożycz mi, proszę, kilka ziarn żyta;
Da Bóg doczekać przyszłego zbioru,
Oddam z procentem – słowo honoru!”

Lecz mrówka skąpa i nieużyta
(Jest to najmniejsza jej wada)
Pyta sąsiada:

„Cóżeś porabiał przez lato,
Gdy żebrzesz w zimowej porze?”

„Śpiewałem sobie.” – „Więc za to
Tańcujże teraz, nieboże!”

TEATRZYK „PUCHATKOWE OPOWIEŚCI”

TWORZYMY GRY PLANSZOWE

WYCIECZKA DO MUZEUM HISTORII POLSKI

ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE

Przejdź do treści