Grupa V - Pszczółki
Nauczyciele:
lic. Natalia Bartosiak
mgr Renata Leszczyńska – Pazgan
n-l współorganizujący:
mgr Małgorzata Michalczuk
Oddział pracuje w godz.:
7:30 – 16:30
zajęcia sportowe: w trakcie pracy dydaktycznej
j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej
NASZ GRUPA BIERZE UDZIAŁ W PROGRAMACH:
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad
Temat: Album rodzinny
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
- wprowadzenie litery i, I, przygotowanie do nauki pisania i czytania, doskonalenie sprawności językowej
- wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi
- kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi
- kształtowanie spostrzegawczości, utrwalanie znajomości piosenki tygodnia, doskonalenie wyczucia rytmu
Temat: Mała i duża ojczyzna
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny, zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, doskonalenie umiejętności współpracy
- wprowadzenie litery d, D, kształtowanie wartości patriotycznych, doskonalenie słuchu fonematycznego
- wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6, przełamywanie nieśmiałości społecznej
- kształtowanie umiejętności podawania nazw zwierząt gospodarskich i ich młodych, zapoznanie z krajobrazem wiejskim, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, przypomnienie hymnu państwowego, doskonalenie pamięci
Temat: Ja i moje ciało
- rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności, kształtowanie wrażliwości na różne bodźce, ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej
- wprowadzenie litery u, U, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi
- utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony, przeliczanie części ciała, kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał słowny
- rozwijanie świadomości sensorycznej, poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, stymulowanie kreatywności i wyobraźni zmysłowej
- opisywanie różnic w wyglądzie, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, kształtowanie umiejętności myślenia twórczego
Temat: Przygotowania do zimy
- poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt), rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji, wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie
- wprowadzenie litery l, L, rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zwierzętami, które zamieszkują las, wspieranie umiejętności czytania i pisania
- wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę, wspieranie umiejętności współpracy w grupie
- rozwijanie umiejętności obserwacji i porównywania zwierząt, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi na zajęciach, rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych
- kształtowanie motoryki małej, rozwijanie zdolności planowania pracy własnej, rozwijanie świadomości ciała i kreatywności ruchowej podczas obcowania z muzyką klasyczną
PIOSENKA:
„Rodzinne drzewo” (sł. A. Filipkowska, muz. D. Kabaciński)
Nie trzeba szukać patyków po lesie,
by móc rozpalić domowe ognisko.
Ciepłą szarlotkę mama już nam niesie.
Jest brat i tata, wszyscy są tu blisko.
ref. Rodziny rosną jak potężne drzewa,
By dawać siły i moce magiczne.
O takim drzewie chcę wam dziś zaśpiewać.
Bo to jest drzewo genealogiczne!
Dziadek znów zacznie barwne opowieści.
W jego wspomnieniach jak iskra za iskrą,
ożyją bliscy, co dawno odeszli.
Zdjęcia w albumie kolorem zabłysną.
ref. Rodziny rosną…
Portret prababci, co wisi na ścianie,
przypomni cioci o białym obrusie:
„Spójrzcie na wzory tu wyhaftowane
igłą i nitką przez babcię Danusię.”
WIERSZ:
wiersz L.J. Kerna
Niepomny jutra, płochy i swawolny,
Przez całe lato śpiewał konik polny.
Lecz przyszła zima, śniegi, zawieruchy –
Gorzko zapłakał biedaczek.
„Gdybyż choć jaki robaczek.
Gdyby choć skrzydełko muchy
Wpadło mi w łapki… miałbym bal nie lada!”
To myśląc, głodny, zbiera sił ostatki,
Idzie do mrówki sąsiadki
I tak powiada:
„Pożycz mi, proszę, kilka ziarn żyta;
Da Bóg doczekać przyszłego zbioru,
Oddam z procentem – słowo honoru!”
Lecz mrówka skąpa i nieużyta
(Jest to najmniejsza jej wada)
Pyta sąsiada:
„Cóżeś porabiał przez lato,
Gdy żebrzesz w zimowej porze?”
„Śpiewałem sobie.” – „Więc za to
Tańcujże teraz, nieboże!”
TEATRZYK „PUCHATKOWE OPOWIEŚCI”
TWORZYMY GRY PLANSZOWE
WYCIECZKA DO MUZEUM HISTORII POLSKI
ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE