Grupa IV - Motylki

Nauczyciele:   

mgr Renata Leszczyńska-Pazgan

mgr Izabela Szymańska

mgr Monika Marton  n-l współorganizujacy

 

Godziny pracy oddziału:

8.30- 16.30

Zajęcia dodatkowe

zajęcia sportowe: w trakcie zajęć dydaktycznych

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

 

 

 

          

 

Wiersz  „Do domu! Do domu!”  E. Szelburg- Zarembina

 

Idzie chmura

ciemna, bura, duża.

Ojej! Będzie burza!

Szumią, gną się,

skrzypią drzewa.

Oj! Będzie ulewa!

Już zagrzmiało.

Już błyska.

Już i kropla…

Deszcz pryska!

Myk, do domu!

Bliziutko.

Skryliśmy się

prędziutko.

A za oknem,

za drzwiami

woda płynie strugami.

 

Piosenka „Woda” sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Witold Jarosiński

 

Ref.: Można żyć bez czekolady, jajek albo chleba.

Lecz bez wody nie da rady! Bez niej żyć się nie da! (x2)

 

  1. Rzeki, morza, oceany opływają Ziemię.

Słodkie stawy czy jeziora, pełne ryb strumienie.

Woda także w chmurach mieszka i w obłokach drzemie,

skąd w ulewach oraz deszczach lubi spaść na ziemię.

Ref.: Można żyć…

 

  1. Co dzień, gdy z przedszkola wracasz, biegniesz umyć ręce.

Woda w kranie cię zaprasza szmerem swym w łazience.

Pyszna zupa już na stole też by nie powstała,

gdyby wody na rosołek mama nie zagrzała.

Ref.: Można żyć…

 

  1. Wiem, masz wody pod dostatkiem. Lecz gdy myjesz zęby,

zakręć kran, byś jej przypadkiem nie lał bez potrzeby.

Wiedz, że są na świecie kraje, gdzie jest jej za mało.

Zadbaj, by to, co dostajesz, się nie marnowało.

Grupa V  bierze udział w projekcie „Oswoić Konflikt!”

współfinansowany przez Biuro Edukacji m.st. Warszawy.

Projekt realizuje Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Pomocy Q Zmianom.

            Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc marzec

 

  1. „ Marcowa pogoda ”

– poszerzenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i symboli pogodowych,

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

– zapoznanie z obrazkiem graficznym litery „G, g ”,

– rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej.

 

  1. „ W wiosennym ogrodzie ”

– poszerzenie wiedzy na temat roślin ogródkowych,

– utrwalenie wiadomości na temat uprawy i pielęgnacji roślin,

– rozwijanie orientacji przestrzennej,

– wprowadzenie litery „c, C” drukowanej małej i wielkiej.

 

  1.      „ Cztery żywioły ”

– poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie,

– nabywanie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć,

– wprowadzenie litery „w, W” drukowanej małej i wielkiej,

– budzenie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi w oparciu o program edukacyjny „ Mamo, tato, wolę wodę”.

 

  1. „ W teatrze i kinie ”

– poszerzenie wiedzy na temat kina i teatru,

– kształtowanie umiejętności manualnych i motoryki małej,

– doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,

– wprowadzenie drukowanej litery „ Z, z ”,

– doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.

LABOLO – „DLACZEGO MYDŁO USUWA BRÓD?”

ZABAWY RUCHOWE Z PANIĄ AGATKĄ

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

WYCIECZKA DO ŻELAZOWEJ WOLI

ZABAWY PLASTYCZNE

DZIEŃ SUPERBOHATERA – ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ CHŁOPAKA

ZABAWA PLASTYCZNA

GRA TERENOWA W LESIE BEMOWSKIM

DZIEŃ OWOCÓW I WARZYW

MIASTECZKO BEZPIECZEŃSTWA

UROCZYSTE ODŚPIEWANIE HYMNU POLSKIEGO

ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE

TEATRZYK „JAK PRADZIADEK LECH UPIEKŁ CHLEB”

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIKOŁAJKI W PRZEDSZKOLU

ŚWIĄTECZNE SPOTKANIE  Z RODZICAMI

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

BAL KARNAWAŁOWY

Przejdź do treści