Grupa IV - Motylki

Nauczyciele:   

mgr Renata Leszczyńska-Pazgan

mgr Izabela Szymańska

mgr Monika Marton  n-l współorganizujacy

 

Godziny pracy oddziału:

8.30- 16.30

Zajęcia dodatkowe

zajęcia sportowe: w trakcie zajęć dydaktycznych

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

Wiersz „Mikołajki” D. Gellner

 

W kapeluszu ze wstążkami

biegnie Zima

ulicami.

W srebrnych dłoniach

ma koszyczek,

a w koszyku

mnóstwo życzeń.

– Dokąd biegniesz,

Zimo biała?

– Do każdego Mikołaja!

Do tych zwykłych

i tych Świętych

wszystkim dzisiaj

dam prezenty.

– A jakie?

– Lukrowaną laseczkę,

czapkę ze szklanym dzwoneczkiem,

jeden lodowy kwiatek,

brodę z cukrowej waty…

– I co jeszcze?

– Pomponik niebieski,

kota, co cicho mruczy,

trzy oswojone bajki…

dla wszystkich Mikołajów

w śnieżyste mikołajki!

 

 

 

Piosenka „Kochany Panie Mikołaju” – Majka JEŻOWSKA

Kochany Panie Mikołaju,

My tak czekamy każdej zimy,

Dlaczego zawsze Pan przychodzi

do nas gdy śpimy?

Czy to już musi tak pozostać?

Czy to jest w księgach zapisane?

Ja od prezentu bym wolała

Spotkanie z Panem.

I wiem od dzieci, że z radością,

Chciałyby słuchać Pana głosu,

W mróz ogrzejemy Panu uszy

Piosenką gorącą jak rosół!

 

Ref.

Hu, hu, ha, hu, hu, ha,

Nasza zima zła!

Ale zima z Mikołajem

Jest pachnącym, ciepłym majem! (x 2)

Zawsze bądź wśród nas

Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju nasz!

 

 

Kochany Panie Mikołaju,

Dziewczynka z bardzo smutną minką

Pyta mnie o to, czy Pan znajdzie

Prezent pod choinką?

Czy ktoś o Panu nie zapomni,

Że Panu smutno będzie potem

Dzieci chcą Panu dać w prezencie

Serca szczerozłote.

Takie serduszka pięknie grzeją

W długich podróżach wśród zamieci,

Dzieci są Pana Mikołajem,

A Pan jest Mikołajem dzieci.

 

Ref.

Hu, hu, ha, hu, hu, ha…itd.

            Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc listopad

  1. „Nasz dom- Polska”

 

– kształtowanie uczucia miłości i szacunku do ojczyzny,

– wdrażanie dzieci do odpowiedzialności za najbliższe otoczenie,

– zapoznanie z obrazkiem graficznym litery „d, D”

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 6.

 

  1.  „Ja i moje ciało”

– kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach,

– rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich,

– wprowadzenie litery „u, U” drukowanej małej i wielkiej,

– rozwijanie kompetencji matematycznych, przeliczanie,

– doskonalenie orientacji w przestrzeni,

– doskonalenie umiejętności przestrzegania ustalonych w grupie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy.

 

  1.     „Przygotowania do zimy ”

– wprowadzenie w zagadnienia dotyczące snu i odpoczynku,

– zapoznanie z małą i wielką literą „l, L”,

– rozwijanie umiejętności rozumienia prostych opowiadań,

– kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego świata,

– zapoznanie z graficznym zapisem liczby 7.

 

  1.      „Jak mogę Ci pomóc?”

– kształtowanie umiejętności reagowania na potrzeby innych osób ,

– doskonalenie empatii, życzliwości i troski o innych,

– zapoznanie z pojęciami związanymi z wielkością: duży, mały, większy, mniejszy,

– zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „y, Y”,

– rozwijanie motoryki małej.

 

 

 

LABOLO – „DLACZEGO MYDŁO USUWA BRÓD?”

ZABAWY RUCHOWE Z PANIĄ AGATKĄ

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

WYCIECZKA DO ŻELAZOWEJ WOLI

ZABAWY PLASTYCZNE

DZIEŃ SUPERBOHATERA – ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ CHŁOPAKA

ZABAWA PLASTYCZNA

GRA TERENOWA W LESIE BEMOWSKIM

DZIEŃ OWOCÓW I WARZYW

MIASTECZKO BEZPIECZEŃSTWA

UROCZYSTE ODŚPIEWANIE HYMNU POLSKIEGO

ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE

TEATRZYK „JAK PRADZIADEK LECH UPIEKŁ CHLEB”

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIKOŁAJKI W PRZEDSZKOLU

Skip to content