Grupa IV - Motylki
Nauczyciele:
mgr Renata Leszczyńska-Pazgan
mgr Izabela Szymańska
mgr Monika Marton n-l współorganizujacy
Godziny pracy oddziału:
8.30- 16.30
zajęcia sportowe: w trakcie zajęć dydaktycznych
j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej
Wiersz „Mikołajki” D. Gellner
W kapeluszu ze wstążkami
biegnie Zima
ulicami.
W srebrnych dłoniach
ma koszyczek,
a w koszyku
mnóstwo życzeń.
– Dokąd biegniesz,
Zimo biała?
– Do każdego Mikołaja!
Do tych zwykłych
i tych Świętych
wszystkim dzisiaj
dam prezenty.
– A jakie?
– Lukrowaną laseczkę,
czapkę ze szklanym dzwoneczkiem,
jeden lodowy kwiatek,
brodę z cukrowej waty…
– I co jeszcze?
– Pomponik niebieski,
kota, co cicho mruczy,
trzy oswojone bajki…
dla wszystkich Mikołajów
w śnieżyste mikołajki!
Piosenka „Kochany Panie Mikołaju” – Majka JEŻOWSKA
Kochany Panie Mikołaju,
My tak czekamy każdej zimy,
Dlaczego zawsze Pan przychodzi
do nas gdy śpimy?
Czy to już musi tak pozostać?
Czy to jest w księgach zapisane?
Ja od prezentu bym wolała
Spotkanie z Panem.
I wiem od dzieci, że z radością,
Chciałyby słuchać Pana głosu,
W mróz ogrzejemy Panu uszy
Piosenką gorącą jak rosół!
Ref.
Hu, hu, ha, hu, hu, ha,
Nasza zima zła!
Ale zima z Mikołajem
Jest pachnącym, ciepłym majem! (x 2)
Zawsze bądź wśród nas
Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju nasz!
Kochany Panie Mikołaju,
Dziewczynka z bardzo smutną minką
Pyta mnie o to, czy Pan znajdzie
Prezent pod choinką?
Czy ktoś o Panu nie zapomni,
Że Panu smutno będzie potem
Dzieci chcą Panu dać w prezencie
Serca szczerozłote.
Takie serduszka pięknie grzeją
W długich podróżach wśród zamieci,
Dzieci są Pana Mikołajem,
A Pan jest Mikołajem dzieci.
Ref.
Hu, hu, ha, hu, hu, ha…itd.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc listopad
- „Nasz dom- Polska”
– kształtowanie uczucia miłości i szacunku do ojczyzny,
– wdrażanie dzieci do odpowiedzialności za najbliższe otoczenie,
– zapoznanie z obrazkiem graficznym litery „d, D”
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 6.
- „Ja i moje ciało”
– kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach,
– rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich,
– wprowadzenie litery „u, U” drukowanej małej i wielkiej,
– rozwijanie kompetencji matematycznych, przeliczanie,
– doskonalenie orientacji w przestrzeni,
– doskonalenie umiejętności przestrzegania ustalonych w grupie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy.
- „Przygotowania do zimy ”
– wprowadzenie w zagadnienia dotyczące snu i odpoczynku,
– zapoznanie z małą i wielką literą „l, L”,
– rozwijanie umiejętności rozumienia prostych opowiadań,
– kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego świata,
– zapoznanie z graficznym zapisem liczby 7.
- „Jak mogę Ci pomóc?”
– kształtowanie umiejętności reagowania na potrzeby innych osób ,
– doskonalenie empatii, życzliwości i troski o innych,
– zapoznanie z pojęciami związanymi z wielkością: duży, mały, większy, mniejszy,
– zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „y, Y”,
– rozwijanie motoryki małej.
LABOLO – „DLACZEGO MYDŁO USUWA BRÓD?”
ZABAWY RUCHOWE Z PANIĄ AGATKĄ
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
WYCIECZKA DO ŻELAZOWEJ WOLI
ZABAWY PLASTYCZNE
DZIEŃ SUPERBOHATERA – ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ CHŁOPAKA
ZABAWA PLASTYCZNA
GRA TERENOWA W LESIE BEMOWSKIM
DZIEŃ OWOCÓW I WARZYW
MIASTECZKO BEZPIECZEŃSTWA
UROCZYSTE ODŚPIEWANIE HYMNU POLSKIEGO
ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE
TEATRZYK „JAK PRADZIADEK LECH UPIEKŁ CHLEB”
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
MIKOŁAJKI W PRZEDSZKOLU