Grupa IV - Motylki
Nauczyciele:
mgr Renata Leszczyńska-Pazgan
mgr Izabela Szymańska
mgr Monika Marton n-l współorganizujacy
Godziny pracy oddziału:
8.30- 16.30
zajęcia sportowe: w trakcie zajęć dydaktycznych
j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej
Wiersz „Do domu! Do domu!” E. Szelburg- Zarembina
Idzie chmura
ciemna, bura, duża.
Ojej! Będzie burza!
Szumią, gną się,
skrzypią drzewa.
Oj! Będzie ulewa!
Już zagrzmiało.
Już błyska.
Już i kropla…
Deszcz pryska!
Myk, do domu!
Bliziutko.
Skryliśmy się
prędziutko.
A za oknem,
za drzwiami
woda płynie strugami.
Piosenka „Woda” sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Witold Jarosiński
Ref.: Można żyć bez czekolady, jajek albo chleba.
Lecz bez wody nie da rady! Bez niej żyć się nie da! (x2)
- Rzeki, morza, oceany opływają Ziemię.
Słodkie stawy czy jeziora, pełne ryb strumienie.
Woda także w chmurach mieszka i w obłokach drzemie,
skąd w ulewach oraz deszczach lubi spaść na ziemię.
Ref.: Można żyć…
- Co dzień, gdy z przedszkola wracasz, biegniesz umyć ręce.
Woda w kranie cię zaprasza szmerem swym w łazience.
Pyszna zupa już na stole też by nie powstała,
gdyby wody na rosołek mama nie zagrzała.
Ref.: Można żyć…
- Wiem, masz wody pod dostatkiem. Lecz gdy myjesz zęby,
zakręć kran, byś jej przypadkiem nie lał bez potrzeby.
Wiedz, że są na świecie kraje, gdzie jest jej za mało.
Zadbaj, by to, co dostajesz, się nie marnowało.
Grupa V bierze udział w projekcie „Oswoić Konflikt!”
współfinansowany przez Biuro Edukacji m.st. Warszawy.
Projekt realizuje Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Pomocy Q Zmianom.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc marzec
- „ Marcowa pogoda ”
– poszerzenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i symboli pogodowych,
– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
– zapoznanie z obrazkiem graficznym litery „G, g ”,
– rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej.
- „ W wiosennym ogrodzie ”
– poszerzenie wiedzy na temat roślin ogródkowych,
– utrwalenie wiadomości na temat uprawy i pielęgnacji roślin,
– rozwijanie orientacji przestrzennej,
– wprowadzenie litery „c, C” drukowanej małej i wielkiej.
- „ Cztery żywioły ”
– poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie,
– nabywanie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć,
– wprowadzenie litery „w, W” drukowanej małej i wielkiej,
– budzenie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi w oparciu o program edukacyjny „ Mamo, tato, wolę wodę”.
- „ W teatrze i kinie ”
– poszerzenie wiedzy na temat kina i teatru,
– kształtowanie umiejętności manualnych i motoryki małej,
– doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
– wprowadzenie drukowanej litery „ Z, z ”,
– doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
LABOLO – „DLACZEGO MYDŁO USUWA BRÓD?”
ZABAWY RUCHOWE Z PANIĄ AGATKĄ
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
WYCIECZKA DO ŻELAZOWEJ WOLI
ZABAWY PLASTYCZNE
DZIEŃ SUPERBOHATERA – ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ CHŁOPAKA
ZABAWA PLASTYCZNA
GRA TERENOWA W LESIE BEMOWSKIM
DZIEŃ OWOCÓW I WARZYW
MIASTECZKO BEZPIECZEŃSTWA
UROCZYSTE ODŚPIEWANIE HYMNU POLSKIEGO
ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE
TEATRZYK „JAK PRADZIADEK LECH UPIEKŁ CHLEB”
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
MIKOŁAJKI W PRZEDSZKOLU
ŚWIĄTECZNE SPOTKANIE Z RODZICAMI
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
BAL KARNAWAŁOWY