Grupa IV - Motylki
Nauczyciele:
mgr Małgorzata Owocka
mgr Aleksandra Powałka
n-l współorganizujący:
mgr Małgorzata Michalczuk
Godziny pracy oddziału:
7.00 – 16.30
zajęcia sportowe: w trakcie zajęć dydaktycznych
j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej
Wiersz
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze października
Grupa Motylki
Zwierzęta jesienią
· poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat świata zwierząt żyjących w parku i lesie
· poznanie zasad bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami leśnymi
· zapoznanie z obrazem graficznym litery „a, A”
· przeliczanie elementów, określanie ile jest w zbiorze
· wprowadzenie liczby 1
Dzieciństwo bez przemocy
· ustalenie wspólnie zasad kontaktów społecznych w grupie, uwrażliwienie na zachowania niewłaściwe
· tworzenie bezpiecznego środowiska, budowanie życzliwej i wspierającej relacji między osobą dorosłą, a dzieckiem
· rozwijanie umiejętności rozpoznawania bezpiecznych i niebezpiecznych sytuacji
· nauka reagowania w sytuacji, gdy innemu dziecku dzieje się coś złego
· zapoznanie z zasadami korzystania z urządzeń elektronicznych
Kiedy pada – sposoby na nudę
· kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nudą
· przeprowadzanie obserwacji przyrodniczej, poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznymi dla jesieni
· zapoznanie z obrazem graficznym litery „m, M”
· rozwijanie umiejętności tworzenia par i zbiorów dwuelementowych
· wprowadzenie liczby 2
Zdrowie na talerzu
· promowanie zasad zdrowego żywienia: poznanie piramidy żywieniowej, zdrowego talerza
· zwrócenie uwagi na zdrowe produkty spożywcze, zdrowy styl życia
· zapoznanie z obrazem graficznym litery „t. T”
· kształtowanie umiejętności przeliczania, wprowadzenie monety 1zł i 2zł
· wprowadzenie liczby 3
Gdzie mieszka strach – Bajkostwory i potwory
· kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji, nazywanie ich
· oswajanie się z uczuciem strachu, zwrócenie uwagi na sposoby radzenia sobie z nim
· ćwiczenie umiejętności odróżniania świata fikcji od rzeczywistości
· zapoznanie z obrazem graficznym litery „e, E”
· wprowadzenie liczby 4
Jesienny spacer
sł. A. Filipkowska, muz. A. Chmielewska
Ref: Jak dobrze spacerować
po parku czy po lesie.
Gdy liście kolorowe
nam mówią, że już jesień.
Aparat mam gotowy,
by zacząć w każdej chwili
fotograficzne łowy
i spacer nam umilić.
Słyszysz? Dzięcioł w drzewo puka
W dali pohukuje sowa.
Rudy lis jedzenia szuka
i w zaroślach już się chowa.
Ref: Jak dobrze spacerować
Gdy przez las idziemy w ciszy
to i wilk zawyje może.
Szary zając go usłyszy,
szybko schowa się w swej norze.
Ref: Jak dobrze spacerować
Popatrz tam, wiewiórka ruda
macha nam puszysta kitką.
Do swej dziupli znosi cuda!
Ma spiżarnie znakomitą.
Ref: Jak dobrze spacerować
Jeż kolczasty w gęstej trawie
tupta wolno do kryjówki.
I choć go nie widać prawie,
uciekają przed nim mrówki
Ref: Jak dobrze spacerować
TEATRZYK „PUCHATKOWE OPOWIEŚCI”