Grupa IV - Motylki

Nauczyciele:   

mgr Małgorzata Owocka

mgr Aleksandra Powałka

n-l współorganizujący:

mgr Małgorzata Michalczuk

 

Godziny pracy oddziału:

7.00 – 16.30

Zajęcia dodatkowe

zajęcia sportowe: w trakcie zajęć dydaktycznych

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

Wiersz

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze października

Grupa Motylki

Zwierzęta jesienią

· poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat świata zwierząt żyjących w parku i lesie

· poznanie zasad bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami leśnymi

· zapoznanie z obrazem graficznym litery „a, A”

· przeliczanie elementów, określanie ile jest w zbiorze

· wprowadzenie liczby 1

Dzieciństwo bez przemocy

· ustalenie wspólnie zasad kontaktów społecznych w grupie, uwrażliwienie na zachowania niewłaściwe

· tworzenie bezpiecznego środowiska, budowanie życzliwej i wspierającej relacji między osobą dorosłą, a dzieckiem

· rozwijanie umiejętności rozpoznawania bezpiecznych i niebezpiecznych sytuacji

· nauka reagowania w sytuacji, gdy innemu dziecku dzieje się coś złego

· zapoznanie z zasadami korzystania z urządzeń elektronicznych

Kiedy pada – sposoby na nudę

· kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nudą

· przeprowadzanie obserwacji przyrodniczej, poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznymi dla jesieni

· zapoznanie z obrazem graficznym litery „m, M”

· rozwijanie umiejętności tworzenia par i zbiorów dwuelementowych

· wprowadzenie liczby 2

Zdrowie na talerzu

· promowanie zasad zdrowego żywienia: poznanie piramidy żywieniowej, zdrowego talerza

· zwrócenie uwagi na zdrowe produkty spożywcze, zdrowy styl życia

· zapoznanie z obrazem graficznym litery „t. T”

· kształtowanie umiejętności przeliczania, wprowadzenie monety 1zł i 2zł

· wprowadzenie liczby 3

Gdzie mieszka strach – Bajkostwory i potwory

· kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji, nazywanie ich

· oswajanie się z uczuciem strachu, zwrócenie uwagi na sposoby radzenia sobie z nim

· ćwiczenie umiejętności odróżniania świata fikcji od rzeczywistości

· zapoznanie z obrazem graficznym litery „e, E”

· wprowadzenie liczby 4

 

Jesienny spacer

sł. A. Filipkowska, muz. A. Chmielewska

Ref: Jak dobrze spacerować

po parku czy po lesie.

Gdy liście kolorowe

nam mówią, że już jesień.

Aparat mam gotowy,

by zacząć w każdej chwili

fotograficzne łowy

i spacer nam umilić.

Słyszysz? Dzięcioł w drzewo puka

W dali pohukuje sowa.

Rudy lis jedzenia szuka

i w zaroślach już się chowa.

Ref: Jak dobrze spacerować

Gdy przez las idziemy w ciszy

to i wilk zawyje może.

Szary zając go usłyszy,

szybko schowa się w swej norze.

Ref: Jak dobrze spacerować

Popatrz tam, wiewiórka ruda

macha nam puszysta kitką.

Do swej dziupli znosi cuda!

Ma spiżarnie znakomitą.

Ref: Jak dobrze spacerować

Jeż kolczasty w gęstej trawie

tupta wolno do kryjówki.

I choć go nie widać prawie,

uciekają przed nim mrówki

Ref: Jak dobrze spacerować

TEATRZYK „PUCHATKOWE OPOWIEŚCI”

Przejdź do treści