Grupa V - Pszczółki
Nauczyciele:
lic. Natalia Bartosiak
mgr Małgorzata Suchocka
Oddział pracuje w godz.:
7:30 – 16:30
zajęcia sportowe: w trakcie pracy dydaktycznej
j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej
Grupa V bierze udział w projekcie „Oswoić Konflikt!”
współfinansowany przez Biuro Edukacji m.st. Warszawy.
Projekt realizuje Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Pomocy Q Zmianom.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień dla grupy V
„Książka, moja przyjaciółka”
- odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści, kształtowanie postawy otwartej na doświadczania, wzmacnianie chęci wyrażania siebie podczas zabaw
- zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami
- wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń
- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowania działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
„Necio.pl, poznajemy internet – projekt prowadzony jest w ramach programu Komisji Europejskiej Safer Internet przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę we współpracy z Fundacją Orange.”
- zapoznanie dzieci z historią Necia – bohatera serwisu edukacyjnego Necio.pl.
- zapoznanie dzieci z pojęciem internetu oraz omówienie do czego można wykorzystywać urządzenia ekranowe,
- zapoznanie dzieci z zagrożeniami związanymi z używaniem urządzeń ekranowych oraz internetu,
- uwrażliwienie dzieci na konieczność zgłaszania wszelkich niepokojących sytuacji dorosłym, zaufanym osobom oraz uświadomienie, czym są zła i dobra tajemnica i czym się od siebie różnią,
- zapoznanie dzieci z zagrożeniami, jakie niesie ze sobą nadużywanie urządzeń ekranowych i internetu (zbyt długie lub/i zbyt częste korzystanie, ale także rezygnowanie z innych aktywności na rzecz korzystania z urządzeń ekranowych i internetu).
„Z kurnika do koszyka”
- zapoznanie z terminem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków
- utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba, doskonalenie umiejętności kodowania
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa, poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich, rozwijanie umiejętności technicznych i konstrukcyjnych
- poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody, doskonalenie ekspresji tanecznej, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej, rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych.
„Odpowiedzialni za planetę”
- poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko
- wprowadzenie litery ł, Ł, kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu, nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy
- wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych, nabywanie odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych
- poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy
- poznanie sztuki artystycznej Trash Art, aktywizowanie kreatywności, inspirowanie sztuką nowoczesną.
„Jem zdrowo”
- poszerzenie informacji na temat rodzynek i badanie ich wszystkimi zmysłami, rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych
- utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych, doskonalenie umiejętności czytania i pisania, rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
- zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- poznanie etapów przygotowywania ciasta, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy.
PIOSENKA:
„Świat realny jest genialny” – Zozi
Wiem, telefon fajna sprawa
To nauka i zabawa
Tylko powiedz, czy przypadkiem
czasu on Ci zbyt nie kradnie
W gry się można bardzo wkręcić
No i dziurę mieć w pamięci
Słońce już się gdzieś schowało
A na wszystko czasu mało
Świat realny jest genialny
Odłóż swój telefon zatem
Otwórz oczy, wyjdź na spacer
No i zachwyć się tym światem
Chcę Was spytać, czy już wiecie
Jak bezpiecznie w Internecie
Spędzać swoje wolne chwile
Ma rozsądnie być, i tyle!
Zdjęcia chroń, to ważna sprawa
I z obcymi nie rozmawiaj
Z kim rozmawiasz, czasem nie wiesz
Może to ktoś nie dla Ciebie.
Myśl dwa razy, zanim swoje zdjęcie komuś wyślesz
W Internecie to ogólnie warto myśleć
Nie podawaj tam adresu i nazwiska
Brzydkie słowa są nieładne i przezwiska
Kiedy trafisz na coś tylko dla dorosłych
Wyłącz szybko, to sposób bardzo prosty
I pamiętaj – warto biegać, warto chodzić
Bo siedzenie w Internecie może szkodzić
„Jemy zdrowo”. K. Gawlik
Każdy, kto chce rosnąć zdrowy – niech zna przepis kolorowy:
Jedz owoce i jarzyny – one mają witaminy.
Zjadaj jogurt, mleko, sery – zamiast wcinać hamburgery.
Nie jedz frytek, zapiekanki – za to lepiej pij maślanki.
Zamiast pijać oranżadę – przyjmij lepiej dobrą radę
i z owoców sok wyciśnij – zdrowszy jest i bardzo pyszny.
I do mięsa jedz sałatki – zdrowe, smaczne to dodatki.
Gdy na zdrowiu ci zależy – mleczna zupa niech z talerzy
na śniadaniu szybko znika – zamiast ciastka, batonika.
I unikaj gór słodyczy, bo to zdrowia też się tyczy.
No i nie rób kwaśnej miny, kiedy zjadasz witaminy!
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
ZABAWY W OGRÓDKU PRZEDSZKOLNYM
ZABAWY W PRZEDSZKOLU
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
WYCIECZKA DO ŻELAZOWEJ WOLI
„W POSZUKIWANIU JESIENI” – SPACER DO PARKU GÓRCZEWSKA
„W KRAINIE UWAŻNOŚCI, WYCISZENIA I KONCENTRACJI UWAGI”
ZAJĘCIA SPORTOWE
ZNAMY PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ 🙂
DZIEŃ OWOCÓW I WARZYW
GRA TERENOWA W LESIE BEMOWSKIM
MIASTECZKO BEZPIECZEŃSTWA
SPACER NA BAZAREK
KONKURS „WARSZAWSKIE DZIECI BOHATEROM”
KRZYŚ ZAJĄŁ I MIEJSCE – PODZIĘKOWANIA DLA PANI IZY 🙂
UROCZYSTE ODŚPIEWANIE HYMNU POLSKIEGO
ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE
TEATRZYK „JAK PRADZIADEK LECH UPIEKŁ CHLEB”
MIKOŁAJKI W PRZEDSZKOLU
ŚWIĄTECZNE SPOTKANIE Z RODZICAMI
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
BAL KARNAWAŁOWY
WYCIECZKA DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ
PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY
WYCIECZKA DO TEATRU
KONKURS PLASTYCZNY „ALFABET SENSORYCZNY”