Grupa V - Pszczółki

Nauczyciele:
lic. Natalia Bartosiak
mgr  Małgorzata Suchocka

Oddział pracuje w godz.: 

7:30 – 16:30

Zajęcia dodatkowe

zajęcia sportowe: w trakcie pracy dydaktycznej

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

Grupa V  bierze udział w projekcie „Oswoić Konflikt!”

współfinansowany przez Biuro Edukacji m.st. Warszawy.

Projekt realizuje Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Pomocy Q Zmianom.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień dla grupy V

 

„Książka, moja przyjaciółka”

  • odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści, kształtowanie postawy otwartej na doświadczania, wzmacnianie chęci wyrażania siebie podczas zabaw
  • zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami
  • wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń
  • poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
  • poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowania działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami

 

„Necio.pl, poznajemy internet – projekt prowadzony jest w ramach programu Komisji Europejskiej Safer Internet przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę we współpracy z Fundacją Orange.”

  • zapoznanie dzieci z historią Necia – bohatera serwisu edukacyj­nego Necio.pl.
  • zapoznanie dzieci z pojęciem internetu oraz omówienie do cze­go można wykorzystywać urządzenia ekranowe,
  • zapoznanie dzieci z zagrożeniami związanymi z używaniem urzą­dzeń ekranowych oraz internetu,
  • uwrażliwienie dzieci na konieczność zgłaszania wszelkich nie­pokojących sytuacji dorosłym, zaufanym osobom oraz uświadomienie, czym są zła i dobra tajemnica i czym się od siebie różnią,
  • zapoznanie dzieci z zagrożeniami, jakie niesie ze sobą naduży­wanie urządzeń ekranowych i internetu (zbyt długie lub/i zbyt częste korzystanie, ale także rezygnowanie z innych aktywności na rzecz korzystania z urządzeń ekranowych i internetu).

 

„Z kurnika do koszyka”

  • zapoznanie z terminem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków
  • utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba, doskonalenie umiejętności kodowania
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa, poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich, rozwijanie umiejętności technicznych i konstrukcyjnych
  • poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody, doskonalenie ekspresji tanecznej, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej, rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych.

 

 „Odpowiedzialni za planetę”

  • poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko
  • wprowadzenie litery ł, Ł, kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu, nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy
  • wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych, nabywanie odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych
  • poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy
  • poznanie sztuki artystycznej Trash Art, aktywizowanie kreatywności, inspirowanie sztuką nowoczesną.

 

„Jem zdrowo”

  • poszerzenie informacji na temat rodzynek i badanie ich wszystkimi zmysłami, rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych
  • utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych, doskonalenie umiejętności czytania i pisania, rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
  • zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • poznanie etapów przygotowywania ciasta, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy.

PIOSENKA:

„Świat realny jest genialny” – Zozi

Wiem, telefon fajna sprawa
To nauka i zabawa
Tylko powiedz, czy przypadkiem
czasu on Ci zbyt nie kradnie

W gry się można bardzo wkręcić
No i dziurę mieć w pamięci
Słońce już się gdzieś schowało
A na wszystko czasu mało

Świat realny jest genialny
Odłóż swój telefon zatem
Otwórz oczy, wyjdź na spacer
No i zachwyć się tym światem

Chcę Was spytać, czy już wiecie
Jak bezpiecznie w Internecie
Spędzać swoje wolne chwile
Ma rozsądnie być, i tyle!

Zdjęcia chroń, to ważna sprawa
I z obcymi nie rozmawiaj
Z kim rozmawiasz, czasem nie wiesz
Może to ktoś nie dla Ciebie.

Myśl dwa razy, zanim swoje zdjęcie komuś wyślesz
W Internecie to ogólnie warto myśleć
Nie podawaj tam adresu i nazwiska
Brzydkie słowa są nieładne i przezwiska

Kiedy trafisz na coś tylko dla dorosłych
Wyłącz szybko, to sposób bardzo prosty
I pamiętaj – warto biegać, warto chodzić
Bo siedzenie w Internecie może szkodzić

„Jemy zdrowo”. K. Gawlik

Każdy, kto chce rosnąć zdrowy – niech zna przepis kolorowy:

Jedz owoce i jarzyny – one mają witaminy.

Zjadaj jogurt, mleko, sery – zamiast wcinać hamburgery.

Nie jedz frytek, zapiekanki – za to lepiej pij maślanki.

Zamiast pijać oranżadę – przyjmij lepiej dobrą radę

i z owoców sok wyciśnij – zdrowszy jest i bardzo pyszny.

I do mięsa jedz sałatki – zdrowe, smaczne to dodatki.

Gdy na zdrowiu ci zależy – mleczna zupa niech z talerzy

na śniadaniu szybko znika – zamiast ciastka, batonika.

I unikaj gór słodyczy, bo to zdrowia też się tyczy.

No i nie rób kwaśnej miny, kiedy zjadasz witaminy!

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

ZABAWY W OGRÓDKU PRZEDSZKOLNYM

ZABAWY W PRZEDSZKOLU

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

WYCIECZKA DO ŻELAZOWEJ WOLI

„W POSZUKIWANIU JESIENI” – SPACER DO PARKU GÓRCZEWSKA

„W KRAINIE UWAŻNOŚCI, WYCISZENIA I KONCENTRACJI UWAGI”

ZAJĘCIA SPORTOWE

ZNAMY PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO

ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ 🙂

DZIEŃ OWOCÓW I WARZYW

GRA TERENOWA W LESIE BEMOWSKIM

MIASTECZKO BEZPIECZEŃSTWA

SPACER NA BAZAREK

KONKURS „WARSZAWSKIE DZIECI BOHATEROM”

KRZYŚ ZAJĄŁ I MIEJSCE – PODZIĘKOWANIA DLA PANI IZY 🙂

UROCZYSTE ODŚPIEWANIE HYMNU POLSKIEGO

ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE

TEATRZYK „JAK PRADZIADEK LECH UPIEKŁ CHLEB”

MIKOŁAJKI W PRZEDSZKOLU

ŚWIĄTECZNE SPOTKANIE Z RODZICAMI

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

BAL KARNAWAŁOWY

WYCIECZKA DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ

PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

WYCIECZKA DO TEATRU

KONKURS PLASTYCZNY „ALFABET SENSORYCZNY”

Przejdź do treści