Grupa V - Pszczółki
Nauczyciele:
lic. Natalia Bartosiak
mgr Małgorzata Suchocka
Oddział pracuje w godz.:
7:30 – 16:30
zajęcia sportowe: w trakcie pracy dydaktycznej
j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
GRUPA V
Czyńmy dobro
- rozwijanie empatii i chęci zrozumienia potrzeb innych osób, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności refleksji nad własnym zachowaniem
- wprowadzenie litery y, Y, doskonalenie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności rozróżniania liczby pojedynczej i mnogiej
- rozwijanie umiejętności porównywania wielkości, kształtowanie umiejętności rozumienia pojęć matematycznych, kształtowanie umiejętności dzielenia się
- rozwijanie umiejętności samodzielnego tworzenia prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności pracy w grupie
Odczytaj wiadomość
- kształtowanie umiejętności komunikacji niewerbalnej, rozwijanie umiejętności określenia emocji innych po mimice, bezpieczna i zgodna zabawa w grupie przedszkolnej
- wprowadzenie litery k, K, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego, wspieranie umiejętności pracy w zespole
- ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w kontekście kupowania znaczków, kształtowanie umiejętności planowania zakupów
- rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy zachowań zwierząt, rozwijanie umiejętności rozumienia komunikacji wśród zwierząt, wzbudzenie ciekawości przyrodniczej
Święta za pasem
- rozpoznawanie elementów tradycji świątecznej, rozwijanie umiejętności społecznych, budowanie empatii
- kształtowanie umiejętności rozumienia treści życzeń i ich składania, czerpanie radości ze słuchania i śpiewania piosenek świątecznych oraz kolęd, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
- kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie zdolności logicznego myślenia, utrwalanie reguł nakrywania do stołu
- rozpoznawanie rodzajów ozdób, eksperymentowanie z kształtami i kolorami, rozwijanie wyobraźni i kreatywności
- Zimowe zabawy
- kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
- uświadamianie dzieciom znaczenia codziennej aktywności fizycznej i właściwego odżywiania dla zachowania zdrowia, przestrzeganie zasad fair play w grach sportowych, utrwalenie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia
- dostrzeganie piękna zimowego krajobrazu, tworzenie okazji do poznawania zależności w świecie przyrody, zachęcanie do eksperymentowania, odkrywania i wnioskowania, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
Nowy rok
- dostrzeganie korzyści płynących z planowania czasu i właściwej organizacji, próby zrozumienia pojęcia upływającego czasu, doskonalenie umiejętności stosowania form grzecznościowych podczas składania życzeń
- wprowadzenie litery n, N, dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy, określanie charakteru słuchanej muzyki
- dostrzeganie rytmu i następstwa dni tygodnia, utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia, rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, ćwiczenie pamięci
- dostrzeganie cykliczności pór roku, utrwalenie ich charakterystycznych cech, dostrzeganie w utworach literackich emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
- rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, dostrzeganie regularności i następstwa dnia i nocy, tygodni, miesięcy oraz pór roku, rozwijanie wyobraźni przestrzennej podczas czynności konstrukcyjnych
WIERSZ
Listonosz
Agnieszka Nożyńska-Demianiuk
Z torbą ciężką i wypchaną
ruszam w drogę wcześnie rano.
W torbie listów będzie z tysiąc,
kartek mnóstwo, mogę przysiąc!
Kilka paczek i przekazów,
które roznieść mam od razu,
z resztą biegam przez dzień cały
– trud to dla mnie niebywały!
Od lat pocztę ludziom noszę.
Wiesz, kim jestem? Listonoszem!
Czy śnieg pada, czy jest słota,
dla mnie zawsze jest robota.
Na list każdy przecież czeka,
więc nie mogę chwili zwlekać!
Przekazuję pozdrowienia,
uśmiech, radość i życzenia.
Choć się czasem muszę głowić,
co z przesyłką trzeba zrobić –
gdy koperta jest bez znaczka
lub bez adresata paczka…
Chodzę, pytam, do drzwi pukam
i odbiorcy długo szukam.
Gdy adresat się znajduje,
wielką radość w sercu czuję!
PIOSENKA
Fabryka Świętego Mikołaja
sł. i muz. Adrianna Furmanik-Celejewska
Ref.: Pada śnieg, za oknami srebrzysta biel.
Śpiewa wiatr, kto nadchodzi, już każdy wie.
To z Laponii Mikołaj na sankach mknie.
Czy odwiedzi mnie? Czy odwiedzi mnie?
Bo ja w snach już raz go odwiedziłem,
do fabryki skrzatów wyruszyłem
i pociągiem się wybrałem w magiczny świat,
w którym konduktorem został skrzat.
Pierwsza sala to misiowo, tu jest zawsze kolorowo.
Najpierw główka, oczy, uszy i już misia skrzacik uszył,
teraz włoży mu kubraczek, na czapeczce zrobi szlaczek,
potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!
Ref.: Pada śnieg…
W drugiej sali są pajace, jeden klaszcze, drugi skacze.
Mają oczka malowane, skrzacik zrobił to wspaniale!
Teraz włoży im kubraczki, na czapeczce zrobi szlaczki,
potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
ZABAWY W OGRÓDKU PRZEDSZKOLNYM
ZABAWY W PRZEDSZKOLU
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
WYCIECZKA DO ŻELAZOWEJ WOLI
„W POSZUKIWANIU JESIENI” – SPACER DO PARKU GÓRCZEWSKA
„W KRAINIE UWAŻNOŚCI, WYCISZENIA I KONCENTRACJI UWAGI”
ZAJĘCIA SPORTOWE
ZNAMY PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ 🙂
DZIEŃ OWOCÓW I WARZYW
GRA TERENOWA W LESIE BEMOWSKIM
MIASTECZKO BEZPIECZEŃSTWA
SPACER NA BAZAREK
KONKURS „WARSZAWSKIE DZIECI BOHATEROM”
KRZYŚ ZAJĄŁ I MIEJSCE – PODZIĘKOWANIA DLA PANI IZY 🙂
UROCZYSTE ODŚPIEWANIE HYMNU POLSKIEGO
ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE
TEATRZYK „JAK PRADZIADEK LECH UPIEKŁ CHLEB”
MIKOŁAJKI W PRZEDSZKOLU