Grupa IV - Motylki

Nauczyciele:   

mgr Renata Leszczyńska-Pazgan

mgr Izabela Szymańska

mgr Monika Marton  n-l współorganizujacy

 

Godziny pracy oddziału:

8.30- 16.30

Zajęcia dodatkowe

zajęcia sportowe: w trakcie zajęć dydaktycznych

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

Wiersz „Drzewo” D. Wawiłow

Stoi czarne drzewo

w jesiennym ogrodzie.

Patrzę na nie co dzień.

 

Latem miało drzewo

zieloną koronę,

na ramionach ptaki

żółte i czerwone.

 

Ręce wyciągało,

nieba dosięgało,

i śmiało się, śmiało…

Teraz stoi smutne,

chłoszcze je ulewa.

Żal mi tego drzewa…

 

Odleciały ptaki

tam gdzie nie ma zimy.

Odleciały liście

za nimi, za nimi.

Odleciały kwiaty,

porwał je ze sobą

wicher lodowaty.

Żal mi tego drzewa.

Teraz stoi smutne,

nikt mu nie zaśpiewa.

 

 

Pobiegnę do niego,

wdrapię się na gałąź

i będę mu śpiewał,

a drzewo, a drzewo

będzie mnie słuchało.

 

Zaśnij, drzewo, zaśnij,

jutro będzie jaśniej,

jutro będzie ładniej,

śnieg na ziemię spadnie.

Będziesz sobie spało,

ubrane na biało,

śniegiem otulone,

a jak się obudzisz,

znowu będziesz miało

zieloną koronę.

 

Piosenka „ Babcia ma święto”

Babcia ma święto, to babci dzień,
a ja pamiętam o tym.
Kwiatki jej dam, buzi jej dam,
słonko zaświeci złote.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma.
Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma.

Babcia ma święto, to babci dzień,
obrazek jej namaluj.
Weź w rączkę swą jej miłą dłoń.
Serdecznie ją ucałuj.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma.
Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma.

Babcia ma święto, to babci dzień,
śmiejmy się więc wesoło.
A babcia choć dorosła jest,
to tańczy z nami w koło.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma.
Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma.

            Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc styczeń

 

  1. „ Płynie czas ”

– kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu oraz następstwa dnia i nocy,

– dostrzeganie cykliczności pór roku oraz ich charakterystycznych cech,

– zapoznanie z obrazkiem graficznym litery „n, N ”,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– utrwalenie znajomości pojęcia rok.

 

  1.  „ Świat się zmienia ”

– poszerzenie wiedzy na temat nowoczesnych technologii i ich znaczenia dla człowieka,

– zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „r, R”,

– wprowadzenie pojęć: wynalazki, wynalazca,

– rozwijanie orientacji przestrzennej,

– zapoznanie z graficznym zapisem liczby 8.

 

  1.     „ Święto Babci i Dziadka”

– kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych i wskazywanie sposobów okazywania życzliwości,

– wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną,

– rozwijanie motoryki małej,

– zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych,

– uwrażliwienie na potrzeby i pragnienia innych.

 

  1. „ Zwierzęta egzotyczne”

 

– poszerzenie wiedzy na temat dzikich zwierząt,

– kształtowanie empatii wobec zwierząt,

– rozwijanie umiejętności matematycznych,

– wprowadzenie drukowanej litery „p, P”,

– doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej,

– wprowadzenie liczby 0.

 

         

LABOLO – „DLACZEGO MYDŁO USUWA BRÓD?”

ZABAWY RUCHOWE Z PANIĄ AGATKĄ

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

WYCIECZKA DO ŻELAZOWEJ WOLI

ZABAWY PLASTYCZNE

DZIEŃ SUPERBOHATERA – ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ CHŁOPAKA

ZABAWA PLASTYCZNA

GRA TERENOWA W LESIE BEMOWSKIM

DZIEŃ OWOCÓW I WARZYW

MIASTECZKO BEZPIECZEŃSTWA

UROCZYSTE ODŚPIEWANIE HYMNU POLSKIEGO

ZAJĘCIA EDUKACYJNE W BIBLIOTECE

TEATRZYK „JAK PRADZIADEK LECH UPIEKŁ CHLEB”

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

MIKOŁAJKI W PRZEDSZKOLU

ŚWIĄTECZNE SPOTKANIE  Z RODZICAMI

Skip to content