Grupa IV - Motylki 4/5 - latki

Nauczyciele:   

lic Natalia Bartosiak

mgr Anna Rejer

 

Godziny pracy oddziału:

7.00- 17.00

Zajęcia dodatkowe

zajęcia rytmiczno – ruchowe: w trakcie zajęć dydaktycznych

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

Wiersz

Świąteczne porządki
Witold Szwajkowski

Idą święta – więc sprzątanie!
Dzieci już się biorą za nie.
Choć pogoda jest okropna,
Julek żwawo myje okna.
Zosia z mebli ściera kurze,
Tadek woła – Ja odkurzę!
Czy zostało coś dla Anki?
Owszem, może prać firanki.
A, Bożenka jeszcze tu jest,
co pracami ich kieruje –
mówi im, co mają robić,
ale sama nic nie robi.
Inni na nią nie zważają,
bardzo chętnie dom sprzątają,
żeby w święta uroczyste
wszystko w domu było czyste.

 

Piosenka

Święty Mikołaju
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Święty Mikołaju, święty Mikołaju
dzieci już czekają, gdzieś Ty, gdzie?
A święty Mikołaj, a święty Mikołaj
przez komin zawołał – śpieszę się!

Ref:
Worek prezentów wielki mam,
dobrze marzenia wasze znam,
wiem, że czekacie cały rok,
więc wydłużałem krok.

Święty Mikołaju, święty Mikołaju
dzieci cię kochają, czy Ty wiesz,
a święty Mikołaj, a święty Mikołaj
do dzieci zawołał – Ja was też!

Ref:
Worek prezentów wielki mam,
dobrze marzenia wasze znam,
wiem, że czekacie cały rok,
więc wydłużałem krok.

ZAMIERZENIA DYDKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

 

  1. ZIMA TUŻ-TUŻ

– poznanie sposobów ochrony przed zimnem i zasad bezpiecznej zabawy,

– zapoznanie z pojęciem szadzi i mgły,

– poznanie litery r, R, rozwijanie słuchu fonematycznego,

– poznanie cyfry 6, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym).

– utrwalenie nazw figur geometrycznych.

  1. PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT

– poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,

– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i wypowiadania się na ich temat,

– poznanie piosenki o tematyce świątecznej, rozwijanie poczucia rytmu,

– poszerzanie doświadczeń plastycznych, ozdabianie dekoracji świątecznych.

  1. HEJ KOLĘDA, KOLĘDA

– zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta,

– kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów literackich,

– rozwijanie wyobraźni plastycznej,

-doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania,

– dostrzeganie naprzemienności w tworzeniu rytmu,

– rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej.

  1. NADCHODZI NOWY ROK

– poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem nowego roku i witaniem nowego,

– poznanie litery l, L, ćwiczenie słuchu fonematycznego,

– ukazywanie cykliczności następowania dnia i nocy,

– poznanie cyfry 7,

– utrwalenie nazw dni tygodnia,

– dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dni tygodnia,

NASZA GRUPA BIERZE UDZIAŁ

W OGÓLNOPOLSKIM PROGRAMIE

SIGUMOWE WYZWANIE

ORGANIZOWANYM PRZEZ

KRAINĘ MUZYKI

WYSTĘP ILUZJONISTY

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – DZIĘKUJEMY MAMIE NATANIELA 🙂

WYJŚCIE DO BIBLIOTEKI

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

MUZYCZNE PRZYWITANIE JESIENI

JESIENNY KONCERT

DZIEŃ CHŁOPAKA

GIMNASTYKA

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – DZIĘKUJEMY TACIE HELENY

LABOLO

SADZIMY DRZEWA

PIECZEMY ZDROWY CHLEBEK

WARSZTATY JESIENNE

TEATRZYK

ZAJĘCIA RUCHOWO-TEATRALNE

ZAJĘCIA EDUKACYJNE Z PANIĄ ZE STRAŻY MIEJSKIEJ

ZABAWY Z PANIĄ KAROLINĄ SZCZERBAKOWSKĄ – BINISZEWSKĄ TWÓRCĄ OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU KRAINA MUZYKI

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI – 11 LISTOPADA

Skip to content