Grupa II - Biedronki 3/4 - latki

Nauczycielki:

mgr Renata Leszczyńska-Pazgan

mgr Małgorzata Suchocka

Godziny pracy oddziału: 

8.30 – 16.30

Zajęcia dodatkowe

zajęcia rytmiczno – ruchowe: w trakcie pracy dydaktycznej

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

            Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc wrzesień

            

  1. „W przedszkolu”

– poznanie imion kolegów i koleżanek

– ustalenie zasad postępowania i zachowania w grupie przedszkolnej na podstawie ilustracji i doświadczeń dzieci

– wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery

– kształtowanie umiejętności powtarzania prostych wzorów rytmicznych; ustalenie zasad dyżurów w przedszkolu.

 

 

  1. „Moja miejscowość”

– wdrażanie do uważnego słuchania tekstu utworu opowiadanego przez nauczyciela; wyciąganie wniosków, próby oceny postaci

– kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami opisującymi własny dom, próba zapamiętania własnego adresu

– zachęcanie do udziału w zabawach rytmiczno- ruchowych

– poznanie numeru alarmowego 112 i sytuacji, w jakich należy go użyć.

 

 

  1. „Ja, ty i środowisko”

– rozpoznawanie części ciała i podawanie ich nazw. Udział w zabawie ilustracyjnej do piosenki „Woogie- boogie”

– ćwiczenie pamięci wzrokowej, czytanie globalne wizytówek z imionami

– kształtowanie umiejętności odwzorowywania rytmów dwu,- trzyelementowych

– wrażanie do przestrzegania etapów mycia rąk

– klasyfikowanie przedmiotów służących do utrzymania higieny własnej.

 

  1. „Dary jesieni na talerzu”

– rozpoznawanie warzyw oraz podawanie ich nazw, określanie części jadalnej

– zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

– rozpoznawanie i nazywanie owoców

– doskonalenie sprawności motorycznej ( szybkość, siła, skoczność), umiejętności rzutu do celu oraz umiejętności współpracy w grupie podczas ćwiczeń gimnastycznych.

Wiersz „Każdy ma swój dom”

  1. Bechlerowa

 

W małym doku pod kasztanem

Mieszka Hania, miś i Janek.

Miś co rano w budę stuka,

Wita łapką pieska Kruka.

Puk tu blisko ma swój domek

A w tym domku suchą słomę.

– Ładna moja buda nowa.

Janek z drewna ją zbudował.

A gdzie dom swój ma cielaczek,

Co za krówką biega, skacze?

– Muuu! – cielątko mruczy. – Muuu!

Ja w oborze mieszkam tu!

Nad okienkiem tuż przy ścianie

jaskółeczka ma mieszkanie.

Jaskółczątek małych sześć

Woła w gniazdku; – Mamo, jeść!

A na strychu koło worka

jest dom myszki – mała norka.

Niech no przyjdzie kot polować,

Już się myszka w norce chowa.

Tutaj słychać gwar i szum,

i brzęk głośny: – Bzum, bzum, bzum!

Ten niebieski dom wesoły

To ul. Tu mieszkają pszczoły.

Idzie ślimak wśród poziomek.

– Mój ślimaku, gdzie twój domek?

A ślimaczek: – Popatrz, proszę,

Ja dom zawsze z sobą noszę.

Jest kotlinka tuż pod miedzą –

Tam zajączki cicho siedzą,

Tam trzech swoich synków chowa

Szara mama zającowa.

Wiewióreczka ma mieszkanie

W starej sośnie na polanie.

– Niech na dworze wicher dmucha,

Moja dziupla ciepła, sucha.

Tam, gdzie w górach las świerkowy

Mieszka miś – miś nie pluszowy.

Żywy miś – śpi w ciepłym mchu,

Przez sen tylko mruczy: – Mruuu…

Piosenka „Ogórek wąsaty”

  1. Gellner

 

Wesoło jesienią w ogródku na grządce,

Tu ruda marchewka tam strączek,

Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,

A w kącie ogórek wąsaty.

 

Ref.:

Ogórek, ogórek, ogórek,

Zielony ma garniturek,

I czapkę i sandały,

Zielony, zielony jest cały.

 

Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,

Deszczowa pogoda przychodzi,

Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmurki,

I deszczem podlewa ogórki.

Zabawy w przedszkolu

WYSTĘP ILUZJONISTY

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

Skip to content