Grupa V - Tropiciele 5/6 - latki

Nauczyciele:
mgr Elżbieta Kozioł
mgr Karolina Staszewska

Oddział pracuje w godz.: 8:15-15:30

Zajęcia dodatkowe

zajęcia rytmiczno – ruchowe: w trakcie pracy dydaktycznej

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

DZIEŃ OTWARTY

pierwszy piątek miesiąca od godziny 16:00

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc grudzień.

 

 

Nadchodzi zima (30..11 – 04.12.2020)

rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania, wnioskowania, oceny postępowania bohaterów; poszerzenie słownika czynnego o pojęcie „odpowiedzialność”

poznanie liter K k, kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów

dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, rozumienie pojęć: śnieg i szron; rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci

wprowadzenie cyfry 4, doskonalenie umiejętności przeliczania

– zapoznanie z piosenką „Zima przyjdzie jutro”, określanie wysokości dźwięków, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania muzyki

-rozwijanie umiejętności dopasowania odpowiedniego ubrania do pory roku i pogody, kształtowanie nawyku dbania o swoje zdrowie

 

Coraz zimniej (07.12 – 11.12.2020)

poznanie różnych sposobów ogrzewania mieszkań w okresie zimy, zwrócenie uwagi na ekologiczne sposoby pozyskiwania ciepła

poznanie liter Y y, kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów

rozwijanie umiejętności układania historyjki obrazkowej oraz jej opowiadania, poznanie znaczenia hodowli owiec, sposobu wykorzystywania wełny

wprowadzenie cyfry 5, doskonalenie umiejętności przeliczania

poznanie sposobu przystosowania się zwierząt leśnych do warunków atmosferycznych, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

 

Świąteczne przygotowania (14.12 – 18.12.2020)

kształtowanie uczucia życzliwości i chęci pomagania innym, rozwijanie umiejętności językowych, budowanie wypowiedzi poprawnych pod względem stylistycznym

zapoznanie z piosenką „Fabryka świętego Mikołaja”, rozwijanie pamięci słuchowej i muzycznej

poznanie form komunikacji międzyludzkiej dawniej i dziś na podstawie opowiadania „Życzenia dwudziestego pierwszego wieku”

– rozwijanie umiejętności mierzenia z wykorzystaniem różnych miarek

– przypomnienie wiedzy o gatunkach drzew iglastych

 

Wesołych świąt (21.12 – 25.12.2020)

tworzenie opowiadania na podstawie ilustracji, rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na dany temat

doskonalenie umiejętności przeliczania, rozumienie pojęć: najdłuższa, najkrótsza, o jeden mniej,       o jeden więcej

rozpoznawanie głosów instrumentów , dostrzeganie sposobu i możliwości wpływu muzyki na nastrój, rozbudzenie zainteresowań muzycznych dzieci

zapoznanie dzieci z jedną z form składania życzeń świątecznych

 

Co mnie cieszy, co mnie smuci?(28.12 – 31.12.2020)

„jak radzić sobie ze złością?” – kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i innych ludzi

próby oceny zachowania głównego bohatera opowiadania „Smutny król”, kształtowanie umiejętności budowania poprawnie zdań pod względem gramatycznym

– usystematyzowanie pojęć związanych z emocjami i sposobem ich wyrażania , rozwijanie ekspresji oraz wyobraźni

– doskonalenie umiejętności przyporządkowania odgłosu do symbolu prezentującego różne emocje, doskonalenie spostrzegawczości

– ćwiczenia logicznego myślenia; segregowanie figur geometrycznych, wykorzystywanie znajomości figur geometrycznych w praktycznym działaniu

 

Fabryka Świętego Mikołaja – piosenka

 

Ref. Pada śnieg, za oknami srebrzysta biel.

Śpiewa wiatr, kto nadchodzi już każdy wie.

To z Laponii Mikołaj na sankach mknie.

Czy odwiedzi mnie? Czy odwiedzi mnie?

Bo ja w snach już raz go odwiedziłem,

do fabryki skrzatów wyruszyłem

i pociągiem się wybrałem w magiczny świat,

którym konduktorem został skrzat.

 

Pierwsza sala to misiowo, tu jest zawsze kolorowo.

Najpierw głowa, oczy, uszy i już misia skrzacik uszył,

teraz włoży mu kubraczek, na czapeczce zrobi szlaczek,

potem czule pocałuje do pudełka zapakuje!

 

Ref. Pada śnieg, za oknami srebrzysta biel.

Śpiewa wiatr, kto nadchodzi już każdy wie.

To z Laponii Mikołaj na sankach mknie.

Czy odwiedzi mnie? Czy odwiedzi mnie?

Bo ja w snach już raz go odwiedziłem,

do fabryki skrzatów wyruszyłem

i pociągiem się wybrałem w magiczny świat,

którym konduktorem został skrzat.

 

W drugiej sali są pajace, jeden klaszcze, drugi skacze.

Mają oczka malowane, skrzacik zrobił to wspaniale!

Teraz włoży im kubraczki, na czapeczce zrobi szlaczki,

potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!

Choinka – wiersz

 

W kącie naszej sali pięknie wystrojona,

panna choineczka uśmiecha się do nas.

Na niej bańki, łańcuch, lampki choinkowe.

Gwiazdeczki prześliczne, złocone, bajkowe.

Na jednej gałązce piernikowe ludki,

a na innej siedzą małe krasnoludki.

Pajacyk, kogucik, maleńkie serduszka,

chrupiące ciasteczka, pachnące jabłuszka.

Wokoło tańczą dzieci, piosenki śpiewają,

na choince świecidełka radośnie wieszają

Zabawy w przedszkolu.

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

ZABAWY Z OKAZJI DNIA ZIEMNIAKA

„CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM”

ZAJĘCIA SPORTOWE – TAI CHI

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

„BAL WARZYW”

Skip to content