Grupa IV - Odkrywcy 5/6 - latki

Nauczyciele:   

Natalia Bartosiak

 

Godziny pracy oddziału: 7:45-17:00

Zajęcia dodatkowe

rytmika: wtorek, czwartek

zajęcia ruchowo-teatralne: poniedziałek, środa

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

DZIEŃ OTWARTY

pierwszy czwartek miesiąca od godziny 17:00

.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc kwiecień

,, JAK POWSTAJE KSIĄŻKA”

  • z uwagą słucha tekstów literackich; analizuje, wyciąga wnioski;
  • wie, jak powstaje książka;
  • rozumie, że książki są źródłem wiedzy i informacji;
  • różnicuje pojęcia księgarnia i biblioteka;
  • z uwagą słucha zagadek, potrafi je rozwiązać;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

,, ŚWIĘTA WIELKANOCNE”

  • poznaje zwyczaje kultywowane w lokalnym środowisku związane z obchodzeniem świąt wielkanocnych;
  • opowiada o zwyczajach świątecznych;
  • poszerza wiedzę na temat tradycji związanych z obchodami Świąt Wielkanocnych;
  • czerpie radość ze wspólnego przygotowania i spędzania świąt rodzinnych;
  • poznaje tradycyjne wypieki wielkanocne – wielkanocne baby, mazurki;
  • doskonali sprawność  manualną  oraz poczucie estetyki w toku twórczych działań plastycznych- malowanie jajek.

,, PRACA ROLNIKA”

  • rozwiązuje rebusy słuchowe;
  • przewiduje następstwa zdarzeń układając historyjkę obrazkową;
  • z uwagą słucha tekstów literackich; analizuje, wyciąga wnioski;
  • nazywa zawody ludzi, którzy przyczynili się do powstania chleba: rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca;
  • uczestniczy w rozmowie, argumentując swoje stanowisko;
  • chętnie uczestniczy w zajęciach kulinarnych.

,, CHROŃMY ŚRODOWISKO”

  • wie, jak należy zachowywać się zgodnie z postawą pro-ekologiczną;
  • kształtuje szacunek do przyrody w jej naturalnej formie;
  • dostarcza wiedzę o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony;
  • chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych;
  • poszerza zasób słownictwa,
  • kształtuje umiejętność sprawnego przeliczania w granicach swoich możliwości.

,, KTO TY JESTEŚ’’

  • kształtuje własna postawę patriotyczną;
  • poznaje polskie stroje ludowe;
  • śpiewa pierwszą zwrotkę hymnu narodowego;
  • odczytuje znaki i nazwy na mapie Polski,
  • uważnie słucha legendy i odpowiada na pytania związane z historią Polski;
  • rysuje i koloruje flagę według wzoru.

Wielkanoc

Słońce mocniej grzeje,
ciepłe już  poranki,
a my z naszą babcią
robimy pisanki.
Mama piecze ciasta,
kupiła baranka.
My jej pomagamy
od samego ranka.
Bo już nadchodzą
Wielkanocne Święta
i cala rodzina
jest uśmiechnięta.

„NASZE POLSKIE ABC”

Już w przedszkolu dzieci wiedzą,
co to Wisła, co to Bałtyk.
Że na Śląsku leży węgiel,
a znów góry to są Tatry.
Taki polski elementarz,
raz zobaczysz i pamiętasz.

Nasze polskie ABC, każde dziecko o nim wie
Wchodzi w głowę, wchodzi w serce, jak literka po literce.
Coraz lepiej czytasz je, nasze polskie ABC.

Kiedy będę taki duży
jak na przykład są rodzice
z książek, z kina i z podróży
poznam kraju okolice.
Jak zakładka Wisły wstążka,
no a Polska jest jak książka.

Kodowanie na dywanie

Bal karnawałowy

Skip to content