Grupa III - Sówki 4/5 - latki

Nauczyciele:
mgr Elżbieta Kozioł,
mgr Alicja Wichlińska

Odział pracuje w godz.: 7:00–17:20

„Chociaż jestem Sówką małą,chociaż mam niewiele lat, to wiem dużo już o świecie, o mnie zaś dba cały świat”

Zajęcia dodatkowe

rytmika: wtorek, czwartek

zajęcia ruchowo-teatralne: poniedziałek, środa

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

DZIEŃ OTWARTY

pierwszy poniedziałek miesiąca od godziny 17:20

W związku z czasowym zawieszeniem działalności wychowawczo – dydaktycznej w naszym przedszkolu  przesyłam zadania w na kolejne dni .

 

Wychowawca  grupy

Alicja Wichlińska

 

Dla 5latków:

https://drive.google.com/drive/folders/1BlMOcsWunUjQzdVoCcuFMHKuxtbT_ZHa?usp=sharing

 

Dla 4latków:

https://drive.google.com/drive/folders/1BkP1k8iIpPSEjpGMv0BexWR0WepITMXp?usp=sharing

 

 

 

WITAM.

W związku z czasowym zawieszeniem działalności wychowawczo – dydaktycznej w naszym przedszkolu zwracam się z prośbą do rodziców aby w wolnych chwilach zachęcili dziecko do wykonywania wspólnie zadań.

 

Z poważaniem wychowawca grupy

Elżbieta Kozioł

 

PIĘCIOLATKI

ZADANIE I

Słuchanie i omówienie treści wiersza pt. „Piosenka ziarenka”

 

Najpierw było ziarenko maleńkie,

ktoś się zajął tym małym ziarenkiem,

okrył ziemią, jak ciepłą pierzynką,

i powiedział: – Będziesz roślinką!

Potem wodą podlewał ziarenko,

promień słońca zastukał w okienko

i puściło ziarenko korzonek,

w dół korzonek – w górę listki zielone.

Powitało listkami wiosnę,

powiedziało: – Patrzcie jak rosnę!

 

Omówienie wiersza:

  1. O czym opowiada wiersz?
  2. Co się stało, że nasionko wykiełkowało?
  3. W co przemieniło się ziarenko?
  4. Co urosło w górę a co w dół?

 

ZADANIE II

Spróbuj narysować kolejne etapy wzrostu roślinki. Czy wiesz co potrzebne jest aby roślinka mogła rosnąć?

ZADANIE III

Ogródek w doniczce.

1.Rozmowa na temat hodowli roślin.

2.Zapoznanie z różnymi rodzajami podłoży (ziemia, wilgotna wata, woda w naczyniu).

3.Załozenie hodowli wybranej przez siebie roślinki i opieka nad nią. (nasionka fasoli w ziemi lub wodzie, sianie w ziemi ziaren owsa lub kwiatów, sianie owsa lub rzeżuchy na wilgotnej wacie, sadzenie cebuli w ziemi).

ZADANIE IV

Rozwiązywanie zagadek słownych „Narzędzia ogrodnicze”

Spróbuj zilustrować rozwiązania zagadek.

  1. Co to za narzędzie

ziemię przekopuje

i do siewu grządki

wiosną przygotuje?  ( łopata)

 

2.Mnóstwo małych dziurek,

przez nie woda się wylewa.

Gdy ziemia jest sucha,

mama grządki nią podlewa.  (konewka)

 

3.Co to za narzędzie,

trawę nim grabimy?

By wyrównać ziemię,

też go użyjemy.    (grabie)

 

4.Narzędzie potrzebne w ogródku,

niezbędne jest przy sadzeniu.

Mama nią grządki sieka,

pomocne jest przy plewieniu.  (motyka)

 

Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazy: łopata, grabie, motyka, konewka ?

Jaką głoskę słyszysz na końcu wyrazu : łopata, grabie, motyka, konewka ?

Podziel na sylaby wyraz: łopata, grabie, motyka, konewka ?

Ile jest sylab w każdym wyrazie?

 

ZADANIE V

Zabawa „Łodyga”

Przygotuj kartkę i kredki. Twoim zadaniem będzie ilustrować treść zadań.

 

  1. Ania zasadziła w ziemi fasolę. Po kilku dniach wystawała z doniczki długa łodyga, a na niej liście. W poniedziałek były 3, we wtorek wyrosły 2,  a w środę Ania zobaczyła kolejne 2. Ile liści wyrosło?

Narysuj tyle kresek ile listków wyrosło pod rysunkiem.

 

  1. Krzysiowi wyrósł w doniczce piękny kwiatek, który Krzyś postanowił podarować mamie. Kwiatek miał 7 listków. Chłopiec zapomniał go podlać i odpadły 3 listki. Ile listków zostało na kwiatku Krzysia?

Narysuj tyle kresek ile zostało listków pod rysunkiem

 

 

ZADANIE VI

„Nadeszła wiosna”. Wykonaj wiosenną ilustrację dowolną techniką plastyczną.

 

Życzę miłej zabawy podczas wykonywania zadań.

 

CZTEROLATKI

ZADANIE I

Słuchanie wiersza pt. „Piosenka ziarenka”

 

Najpierw było ziarenko maleńkie,

ktoś się zajął tym małym ziarenkiem,

okrył ziemią, jak ciepłą pierzynką,

i powiedział: – Będziesz roślinką!

Potem wodą podlewał ziarenko,

promień słońca zastukał w okienko

i puściło ziarenko korzonek,

w dół korzonek – w górę listki zielone.

Powitało listkami wiosnę,

powiedziało: – Patrzcie jak rosnę!

 

Co urosło z ziarenka?

Narysuj ilustrację do wysłuchanego utworu.

 

ZADANIE II

Zakładamy hodowlę

1.Rozmowa na temat hodowli roślin.

2.Zapoznanie z różnymi rodzajami podłoży (ziemia, wilgotna wata, woda w naczyniu).

3.Załozenie hodowli wybranej przez siebie roślinki i opieka nad nią. (nasionka fasoli w ziemi lub wodzie, sianie w ziemi ziaren owsa lub kwiatów, sianie owsa lub rzeżuchy na wilgotnej wacie, sadzenie cebuli w ziemi).

 ZADANIE III

„Wiosenny kwiat” – Wykonaj wiosenną ilustrację dowolną techniką plastyczną.

ZADANIE IV

„Obrazek z nasion dyni” – układanie obrazka z nasion według własnego pomysłu, naklejanie na karton i kolorowanie farbami.

 

 

Życzę miłej zabawy podczas wykonywania zadań.

.

.

Bal karnawałowy

Skip to content