Grupa II - Słoneczka 3/4 - latki

Nauczycielki:

mgr Hanna Drozdowicz

mgr Izabela Szymańska

Godziny pracy oddziału: 

7.00 – 17.00

My jesteśmy Słoneczkami, grzecznymi dziewczynkami i fajnymi chłopcami,
Zawsze zgodnie się bawimy i nikogo nie krzywdzimy!

Zajęcia dodatkowe

zajęcia rytmiczno – ruchowe: w trakcie pracy dydaktycznej

j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej

DZIEŃ OTWARTY

PIERWSZY PONIEDZIAŁEK MIESIĄCA OD GODZINY 17.00

Zamierzenia  dydaktyczno – wychowawcze   na  miesiąc  Wrzesień

 

W przedszkolu

–  Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie.

–  Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola (sala, ogród).

–  Zachęcanie do ufnego i bezpośredniego zwracania się do nauczycielki.

–  Rozpoznawanie i nazywanie emocji.

 

Moja miejscowość

– Budzenie świadomości narodowej: mój kraj, moje miasto, moja stolica.

– Uświadomienie konieczności znajomości swojego imienia, nazwiska i adresu.

– Wyrabianie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi, prawidłowego budowania  zdań

 

Ja, ty i środowisko

– Rozpoznawanie części ciała i nazywanie ich.

– Zapoznanie z pojęciem zmysł, próby dopasowywania przedmiotu do zmysłu , jakim go odbieramy.

– Zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu i rozwijanie sprawności ruchowej umożliwiającej utrzymywanie dobrej kondycji fizycznej

Dary jesieni na talerzu

– Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną  porą roku.

– Rozpoznawanie i nazywanie owoców

– Rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia.

– Określanie barwy i kształtów warzyw.

– Wyrabianie umiejętności rozpoznawania warzyw poprzez dotyk.

Pios.  „Ogórek wąsaty”

Wesoło jesienią w ogródku na grządce,

Tu ruda marchewka tam strączek,

Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,

A w kącie ogórek wąsaty.

 

Ref.:

Ogórek, ogórek, ogórek,

Zielony ma garniturek,

I czapkę i sandały,

Zielony, zielony jest cały.

 

Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,

Deszczowa pogoda przychodzi,

Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmurki,

I deszczem podlewa ogórki.

Dary jesieni na talerzu

– Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie tych zmian z aktualną  porą roku.

– Rozpoznawanie i nazywanie owoców

– Rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia.

– Określanie barwy i kształtów warzyw.

– Wyrabianie umiejętności rozpoznawania warzyw poprzez dotyk.

Zabawy w przedszkolu

ZABAWY W PRZEDSZKOLU

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

Skip to content