Grupa I - Jeżyki
Nauczyciele:
mgr Małgorzata Owocka
mgr Małgorzata Suchocka
Pomoc nauczyciela:
Marzena Moszczyńska
Godziny pracy oddziału:
7.00-17:00
zajęcia rytmiczno-ruchowe: w trakcie zajęć dydaktycznych
j. angielski: realizowany w ramach podstawy programowej
DZIEŃ OTWARTY
pierwszy poniedziałek miesiąca od godziny 17:15
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc czerwiec
Grupa I „Jeżyki”
- „Święto dzieci”
– uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju,
– kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków, wypowiadanie się na temat obowiązków domowych i przedszkolnych dzieci,
– zapoznanie dzieci z wybranymi zwyczajami i zabawami ich rówieśników z różnych części świata; rozwijanie w sobie postawy szacunku dla inności fizycznej i kulturowej.
- „Zwierzęta duże i małe”
– poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna; wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania,
– rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo; rozwijanie kreatywności ruchowej poprzez naśladowanie ruchem wybranych zwierząt,
– poznanie zasad bezpieczeństwa w sytuacji, gdy spotkamy nieznajome zwierzę; wdrażanie dzieci do korzystania z tablic informacyjnych.
- „Lato- czas zabawy”
– zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu, zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy- chowania się do budynku,
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem; rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów podstawowych i pochodnych,
– eksperymentowanie kolorami; usprawnianie małej i dużej motoryki w zabawach ruchowych i plastycznych.
- „Wakacje”
– rozpoznawanie na obrazkach krajobrazów: morze, góry, las,
– poznawanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem,
– zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem).
- „Do widzenia, do zobaczenia”
– doskonalenie mowy podczas dzielenia się swoimi planami wakacyjnymi; wyrażanie swoich myśli w sposób zrozumiały dla otoczenia,
– zachęcanie do tworzenia prac plastycznych o tematyce wakacyjnej,
– wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespołach i porozumiewania się umiarkowanym tonem głosu.
Wiersz „Zabawa- nasze prawo”
Witold Szwajkowski
Dzieci mają różne prawa,
ale głównym jest zabawa,
więc popatrzmy w lewo, w prawo,
jaką zająć się zabawą.
Z kolegami albo sami,
bez zabawek, z zabawkami,
czy w mieszkaniu, czy na dworze,
każde z nas się bawić może.
Kto się bawi, ten przyznaje,
że zabawa radość daje,
i czas przy niej szybko leci,
więc się lubią bawić dzieci.
„Piosenka na kolorowe lato”
- Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka.
Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
- Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek ma biedronka.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
ZABAWY W PRZEDSZKOLU
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
WARSZTATY EDUKACYJNE – KOSMOS
POZNAJEMY ALPAKI
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
ZABAWY EDUKACYJNE
KONCERT MUZYCZNY
ZAJĘCIA TEATRALNE
TEATRZYK „POLSKA KRÓLOWA JARZYNOWA”
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI
JESIENNA MUZYKA
WIZYTA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
BAL KARNAWAŁOWY
NASZE ZABAWY W MARCU
UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO
CAŁODNIOWA WYCIECZKA